خودروهای سبز سالهاست که در کشور های پیشرفته جهان در حال عرضه و استفاده می باشند.اما کشور ما بدلیل ارزان بودن قیمت سوخت و عدم توجه به مسائل زیست میحطی استفاده از خودروهای کم مصرف مانند هیبریدی و الکتریکی چندان مورد توجه قرار نگرفته است. اما چند سالی است که خودروهای هیبریدی به تعداد محدودی وارد کشور شده است و همین تعداد محدود مورد توجه مردمان کشور ما قرار نگرفته است.در این مقاله 5 خودروی هیبریدی موجود در کشورمان را به شما معرفی می کنیم تا شاید سهمی در اشاعه فرهنگ استفاده در این نوع خودرو ها داشته باشیم .
کلیه خودروهای هیبریدی در ایران زیر مجموعه کمپانی تویوتا بوده که سالهاست در تولید خودروهای هیبریدی تجربه داشته است.
تویوتا کمری XLE
سردمدار خودروهای هیبرید تویوتا کمری XLE است که از این نوع خودرو تعداد ۸۶ دستگاه با ارزشی بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال معادل سه میلیون دلار وارد کشور شده، این خودرو در بازار داخلی تا ۲۱۲میلیون تومان معامله می شود.
تویوتا کمی SE
در رتبه دوم، خودروی تویوتا کمری SE قرار دارد که از این مدل تعداد ۵۰ دستگاه به ارزش بیش از ۴۳ میلیارد ریال معادل یک میلیون دلار وارد کشور شده که این مدل تویوتا در بازار داخلی تا ۱۹۲ میلیون تومان نیز به فروش رسیده است.
لکسوسNX300H
یکی از پیشرفته ترین خودروهای شاسی بلند لکسوسNX300H است که از این خودروی هیبریدی تعداد ۴۶ دستگاه به ارزش بیش از ۷۶ میلیارد ریال معادل دو میلیون دلار وارد کشور شده؛ این خودروی شاسی بلند به سبب ویژگی های ظاهری و فنی از محبوبیت خاصی برخوردار است و در بازار داخلی تا ۳۶۱ میلیون تومان نیز به فروش می رسد.
تویوتا پریوس
عنوان بعدی خودروهای کمپانی تویوتا پریوس است که از این نوع ۸ دستگاه در خرداد ماه سال جاری به ارزش بیش از شش میلیارد ریال، معادل ۲۱۵ هزار دلار وارد کشور شده، این خودرو در بازار داخلی تا ۱۵۸ میلیون تومان معامله می شود.
لکسوس CT200H
آخرین خودرو از خانواده هیبریدی ها لکسوس CT200Hاست که از این خودرو تنها ۴ دستگاه وارد کشور شده و ارزش آن به بیش از ۵ میلیارد ریال، معادل ۱۶۴ هزار دلار می رسد، این خودرو نیز در بازار داخل تا ۱۷۵ میلیون تومان به فروش می رسد.
هیوندای سوناتا هیبریدی
هیوندای سوناتا از پیشرانه هیبریدی نزدیک به محصولات تویوتا بهره میبرد. یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری با قدرت 154 اسببخار که از طریق جعبهدنده شش سرعته اتوماتیک نیروی خود را به چرخهای جلو میرساند، اما در حد واسط پیشرانه و جعبهدنده سنتی، یک موتور برقی قرار گرفته که میتواند در نقش ژنراتور نیز ایفای نقش کند.
در مدلهای هیبریدی پایه سوناتا، این موتور برقی توانایی تولید 51 اسببخار و 204 نیوتنمتر گشتاور را دارد. این درحالی است که پیشرانه بنزینی استاندارد نیز قادر به تولید 190 نیوتنمتر گشتاور است و بنابراین در زمان درگیر بودن هر دو موتور برقی و بنزینی، شاهد گشتاور قابل توجه تجمیعی 320 نیوتنمتری هستیم که به شتابگیری مناسب سوناتا هیبرید (9.3 ثانیه) منجر میشود.
باتری لیتیوم پلیمر این سدان کرهای، از ظرفیت چندان بالایی برخودار نیست و در نتیجه با اینکه به واسطه این باتری 1.76 کیلووات ساعتی میتوان از هدر رفت سوخت در ترافیکهای شهری جلوگیری کرد، اما پیمایش مسافت بالایی به صورت تمام برقی امکانپذیر نخواهد بود.
pardiskhodro.com/carmagazine/details/معرفی-5-خودروی-هیبریدی-حاضر-در-ایران-/
معرفی 5 خودروی هیبریدی حاضر در ایران
,تویوتا ,کشور ,خودرو ,میلیون ,تومان ,وارد کشور ,که از ,از این ,در بازار ,است که ,میلیارد ریال، معادل
درباره این سایت